Carnaval, jungle en strand🌴🙏

11 maart 2019 - Santa Marta, Colombia

20uur in de bus werd 24uur... Maaar gelukkig zijn wij allebei goede slapers en hebben we minstens 12uur niet meegemaakt door ons gesnurk :)

In Barranquila sliepen we in een airbnb bij een geweldig lief gezin. Een meisje van begin 20, moeder, 2tantes, opa en een nichtje onder 1dak. Wij werden in de familie opgenomen alsof we erbij hoorden.. Heerlijk hoe open de mensen zijn. Na wat uitleg over hoe de carnaval in z'n werk gaat in Barranquila konden we de volgende dag richting de parade. Wat een mensenmassa en hittee! Maar een big happening.. Na een plekje bemachtigd te hebben keken we langer dan 3uur onze ogen uit naar alle mensen met bijzondere costuums en de danspasjes!! Wauw! En zo hebben we 3dagen weten te vullen.. Elke dag was de parade anders, een dag van de traditionele kleding, een dag van de fantasie. Gaaf om meegemaakt te hebben!

Na Barranquila gingen we naar Santa Marta, 2uurtjes meer naar het noorden. Om vanuit daar naar Tayrona np te gaan. Een park waar jungle grenst aan de zee en je flinke wandelingen moet doen om de stranden te mogen bewonderen. Dit hebben we 3dagen gedaan, met onderweg slapend in hangmatjes en een tent. Ook dit was weer een avontuur. De wandelingen waren heet, zwaar en prachtig! De stranden heerlijk en EINdelijk na iets meer dan een maand Colombia, gezwommen in de zee!!! Daar kunnen we wel aan wennen:)

We zullen nog even in het noorden blijven om wat stranden en plekjes te zien. Daarna rustig aan terug richting het binnenland.

We vermaken ons nog prima hier😃

1. Maartje:
    11 maart 2019