Ciudad perdida

10 april 2019 - Ciudad Perdida, Colombia

Het was eindelijk zover!! DE hike van Colombia. Ciudad Perdida (lost city).

4 dagen in de jungle en bergen wandelen om op dag 3 uit te komen bij de lost city. De enige optie om dit te doen was via een tour, we hadden vele goede verhalen gehoord in de tijd dat we al in Colombia zijn dus we hadden er helemaal zin in!

Dag 1: omdat wij niet in het plaatsje sliepen vanwaar we vertrokken werden wij (luxe) opgehaald en naar het kantoor van de touroperator gebracht. Het was giga druk op de weg waardoor we er veel later waren dan ze gepland hadden.. En er al veel andere toeristen aan het wachten waren.. Oeps. Formulier ondertekenen, grote tas achterlaten, betalen (slik) en gaan!! Er waren aardig wat mensen waardoor we in 2groepen werden opgesplitst. Wij met 7 anderen in een groep, 1gids en 1vertaler. Eerst in de bus, 2uur naar het beginpunt van de wandeling. Daar kregen we eerst een lunch en konden we de groep een beetje leren kennen. Daarna 4uur wandelen in de bloedhete zon.. Dat was pittig. Maar ook gelijk al erg mooi! Op de slaapplek aangekomen kon iedereen een bed uitzoeken (40stapelbedden bij elkaar) en een lekkere koude douche nemen voordat het eten klaar was. Er was een kok mee die het eten voor ons alle dagen verzorgde en dit erg goed deed! Na het eten spelletjes spelen met de groep en vroeg(heeeel vroeg:lees 20.00uur) naar bed, want de volgende ochtend werden we gewekt om 05.00uur om verder te lopen!

Dag 2: na het ontbijt mochten we ongeveer 3,5uur wandelen tot de lunchplek..waar we ook een duikje konden nemen in de rivier. Die verkoeling hadden we ook zeker nodig! Om na de lunch nog een keer 3,5uur te wandelen tot de slaapplek. Deze dag was het zwaarst, heel veel stijle stukken, weer volle zon en hitte! Wat vooral erg grappig was, de gidsen gaven vaak van te voren aan hoe zwaar, hoe stijl, hoe lang iets ging duren.. Als zij aangaven: volgende half uur is een plat stuk, betekende dit in het echt omhoog, omlaag, omhoog, omlaag. Als zij zeiden: volgende stuk is wat stijl, betekende dit recht omhoog.. Super zwaar, bijna een touw nodig om mezelf omhoog te trekken haha. Maar wat heel fijn was, na de hele stijle stukken stond de kok klaar met fruit, heel veel fruit:D

Bij de slaapplek aangekomen hetzelfde riedeltje.. Alleen zaten we nu met z'n allen om 18.00uur al bijna met onze ogen dicht maar vonden we dat we het op z'n minst tot 1900uur uit moesten houden haha dus nog meer spelletjes!

Dag 3: 5.45uur begonnen we met wandelen om een uur later bij Ciudad Perdida uit te komen. In een woord, wauw! Alles wat je verwacht en nog veel meer!! We kregen veel uitleg over de geschiedenis van de indiginious mensen, erg interessant. Bijna 3uur mochten we er rondlopen, genieten en fotos schieten. Daarna weer terug naar de slaapplek voor een lunch en hups door naar de laatste slaapplek. Daar nam onze gids ons mee naar zijn favoriete zwemplekje in de rivier, een klein paradijsje:) heerlijk! Om vervolgens onze vaste avondritme weer te volgen..

Dag 4: laatste dag en zeker een zware. Wat ons wel allemaal met een lach deed wakker worden was dat we al 3dagen bij de gids hadden aangegeven dat we graag wakker wilden worden met hem zingend bij onze bedden (een liedje van Shakira, omdat zij Colombiaans is haha.) Lees: de gids werd gek van ons gezeik en gaf de 4e dag eindelijk toe! We konden de dag niet beter beginnen. Na het ontbijt begon het laatste gedeelte van de trip, 6uur lopen tot het einde. Nog even genieten van de mooie uitzichten en toen was het helaas voorbij. Het was een bijzondere wandeling, met super gidsen en een toffe groep!

1. Ria:
    Mooi verhaal weer sanne😘😘
  2. Loes:
    10 april 2019
    Prachtige foto,s mooi verhaal, leuk om te lezen
  3. Papa:
    10 april 2019
    Wat een mooi verhaal weer meisie en wat maken jullie wat mee bijna niet te geloven dat jullie alweer ruim 2 maanden onder weg zijn. Nu op naar Panama zal vast weer mooie verhalen op leveren
    Een dikke kus. Je Vader