Corona proof vakantioneeee

30 september 2020 - Venetië, Italië

Het is eindelijk weer zo ver, feest, Sanne mocht weer even op 'reis'.. 3weken vrij en gaan! Ooit hadden Anoek en ik bedacht om naar de Filipijnen te gaan.. We dachten daar rond te kunnen hoppen en lekker veel te duiken. Helaas stak Corona hier een stokje voor. Niet getreurd.. Opties genoeg in Europa met de auto! Slovenie was het plan... Maar wat een feest, ook dat liet Corona niet toe.. Last but not least besluiten we te rijden naar Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Italië. En dit is GELUKT!!! Wij blij:)

We maken een soort van plan, met een paar stops waar we naartoe willen. We rijden rustig richting Zuid Duitsland, 1nachtje op een camping en volgende dag door naar Oostenrijk. In Lermoos vinden we een prachtplek op een camping! Naast de hoogste berg van Duitsland, heel mooi. Vanaf daar doen we 3tripjes. Eibsee, in Duitsland, prachtmeer! Seebensee, Oostenrijk, hike door de bergen wat geweldig was.. En Leutasch Geisterklamm..een spookkloof, met ver onder je een rivier. We lopen over hangbruggen en bruggen aan de rotsen vastgemaakt, heel gaaf!

Na Lermoos rijden we door naar Mayrhofen. Hier willen we een daghike doen langs 2 hutten. Zo gezegd, zo gedaan. Dit was echt suuuuper mooi, hele dag hebben we onze ogen uitgekeken. Dit was ook ons enige plan bij mayrhofen, daarna wilden we naar de dolomieten in Italië. Daar aangekomen, na een toffe rit..kunnen we onze tent weer neerzetten, de weersvoorspelling is niet zo goed.. Maar gelukkig is het nog droog. Ons plan, een 6daagse huttentocht door de Dolomieten. Ondanks de slechte weersvoorspelling zien we het positief in en bereiden we ons voor, bepakt en bezakt, voor 6dagen in de bergen :) na wat online onderzoek zien we dat de meeste berghutten nog open zijn, want het is bijna einde seizoen. We worden sochtends wakker met mooi weer, zou dit een goed voorteken zijn? Tent afbreken, ontbijten en gaan! Eerst moeten we een gondel pakken, wat denk je.. Gondel dicht. Oke plan B, We rijden naar een andere plek, vanwaar we kunnen wandelen naar een andere hut, zodat we dag 2 op de route kunnen komen die we bedacht hadden. Top idee! Na ongeveer 4,5uur gewandeld komen we aan bij de hut waar we willen slapen, verrassing.. Hut dicht! Oke, en nu? Plan C, een route vinden die ons naar het dichtstbijzijnde dorpje brengt, daar een slaapplek zoeken of liften terug naar waar we de auto hebben en opnieuw de tent opzetten. Oke, huppakee, 1,5uur later, helemaal klaar met wandelen komen we aan in het dorpje. Daar onder het genot van een warme chocomel(wat in Italië eigenlijk een soort van chocopaste is..want je lepelt het gewoon op) gezien dat overnachten echt te duur is en we dus gaan liften! Na ommenabij 20autos stopt er een lief oud mannetje uit Cosovo, geen woord Engels en een grote zaag naast zich op de stoel, komen we toch veilig en heel aan bij onze auto!

Nog een leuke funfact, bijna maar dan ook bijna waren we deze hike niet levend doorgekomen: wij dachten een leuke lunch plek te hebben gevonden.. In de bergen, tussen de koeien.. Heerlijk! Toen we onze broodjes ophadden en door wilden gaan, kwam net de boer eraan met al z'n vee. Het vee werd met een hond de berg weer afgeleidt, precies daar waar wij stonden. Ja je voelt het al aankomen, de koeien(sommige met hoorns) kwamen op ons afgerend. We hebben allebei doodsangsten uitgestaan.. Ze kwamen gelukkig tot stilstand bij ons, maar toen werd het een wedstrijd staren en op gegeven moment heel langszaam weglopen... Nu kunnen we erom lachen, maar pfoe scenario ziekenhuis was alweer voorbij gekomen in m'n hoofd!

Goed na onze tent weer opgezet te hebben en in een heerlijke pizzaria te zitten maken we een plan A tot H, optie A, volgende dag opnieuw poging tot huttentocht doen tot optie H, ticket naar Curaçao kopen, aangezien het weer er niet zo goed voorstond in Europa haha😁. Oke, nadat het de hele nacht heeft doorgeregend en het in de ochtend er ook niet rooskleurig uitzag kiezen we voor optie C, Venetië it is! Daar zou het lekker weer zijn. En dat was gelukkig zo:) Na heerlijk 2dagen door de stad struinen en veel wijntjes verder stappen we de auto in naar 1 van de meren in Italië, om nog een paar dagen te relaxen. We eindigen aan het Comomeer. Het is niet zo warm om te kunnen zwemmen, maar ook hier kunnen mooie wandelingen gemaakt worden! 2dagen een gedeelte van een route die tot aan Zwitserland doorgaat gelopen, heel mooi! Een dagje Milaan ertussen geplakt, met als gevolg haat aan het openbaar vervoer.. Je gelooft het niet, maar wij kiezen precies de dag dat er gestaakt wordt door de conducteuren🙈 dit eindigt in 1,5uur later aankomen in Milaan en de terugweg van vertraging op vertraging we blij zijn dat we überhaupt nog weer aankomen in ons dorpje haha. Laatste twee daagjes lekker relaxen aan het meer voordat de reis naar NL weer begint..

1. Papa:
    30 september 2020
    Er komt vast weer een tijd dat je weer normaal kunt reizen. Nog even geduld
  2. Anoekspa:
    30 september 2020
    Volgend jaar huttentrektocht in het Zillertal of Ventertal?
  3. Loes:
    5 oktober 2020
    Weer een mooi verhaal Sanne!!!
    Ja Venetië is echt de moeite waard.
    👍