Guatemala

22 september 2019 - Flores, Guatemala

Guatemala, nieuw land en bezoek van Kevin! Ik zal jullie proberen mee te nemen in de hoogtepunten van mijn afgelopen 3 weken:)

Antigua

Antigua stond in het teken van de Acatenango vulkaan hike. Met 5 man en een gids gingen we ervoor! 5uur omhoog hiken, slapen in een tent op 3700meter hoogte met een temperatuur van 0 graden😑.. Hier waren we op voorbereidt, zie vooral de foto's. 3dekens, dikke jassen, regenjassen,mutsen en handschoenen. Wat een contrast met iedere dag zweten van de hitte haha.

De reden van deze hike was het uitzicht op een vulkaan Fuego.. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt! Ongeveer ieder kwartier ontplofte de vulkaan.. Niet zomaar, nee, gigantische geluiden kwamen er vandaan en lava werd hoog in de lucht gespoten. Niet normaal!! Zo hebben we een hele tijd rond een kampvuurtje gezeten en gekeken naar deze geweldige vuurspuugshow:)

De volgende ochtend(laten we zeggen nacht) ging de wekker om 3uur,om nog een laatste uur omhoog te lopen en opnieuw te genieten van het uitzicht. Helaaas mocht dit niet zo zijn en zagen we alleen mist.. Maar weer gauw naar beneden om de vulkaan wel weer te kunnen zien. En vervolgens nog weer 3uur naar beneden te wandelen en de rest van de dag heerlijk te genieten van onze hottub in het hostel😁 soms, heeel soms heb ik best wat luxe haha.

San marcos la laguna

Een dagje relaxen aan het prachtige lake Atitlan. Een yoga/hippie plaatsje wat bestond uit een souvenirstraatje en veel vega/eco/health winkels en restaurantjes. Boekje lezen, zwemmen en van rotsen springen, heerlijk!

Xela-lake Atitlan hike

Van Xela (officieel quetzaltenango) gingen we 3 dagen wandelen terug naar lake Atitlan, maar nu naar een ander plaatsje aan het meer, San Pedro de laguna. We deden dit met de organisatie quitzaltrekkers, een non-profit organisatie die alleen met vrijwilligers werkt en al het geld stopt in lokale projecten.

Met een groep van 12 gingen we op pad. De eerste dag bestond uit maïsvelden, bergdorpjes en jungle. Het was zwaar, maar super! We sliepen in een oud schoolgebouw op de betonnen vloer, met een matje.. Dat voel je kan ik vertellen. Maar door de moeheid van het wandelen slaap je gelukkig toch wel! Deze avond konden we ook gebruik maken van een guatemalaanse sauna in het dorpje. Hier zeiden we natuurlijk geen nee tegen! Een soort igloo van steen, met binnenin een vuurtje. Dan staan er 2 bakken met water, heet en koud. Het is de bedoeling dat  je dan afwisselend warm en koud water over jezelf heen gooit. Het was echt heeeerlijk na de hele dag wandelen.

Dag 2 bestond uit hele andere natuur, hele mooie uitzichten! Deze avond sliepen we bij een familie, wederom op een betonnen vloer;).. Hier hadden we een gezellig kampvuurtje, gitaartje, marshmallows en bier. Wij vermaakten ons goed! We zijn als groep van 12 verrast van ons eigen zangtalent.. Jammer dat we dit niet op beeld hebben;)

Dag 3 was midden in de nacht opstaan om op tijd bij het meer te zijn voor de zonsopgang. Een heel tof 'eind' van deze hike. Daarna moesten we nog 2uur naar het dorpje aan het meer lopen. Daar hebben we nog een tijd met de hele groep doorgebracht, lekker gezwommen en gegeten.

San pedro de laguna

De dag dat we aankwamen werd gelijk een feestavond met z'n 6en(3 mensen van de hike) .. Ik was jarig om 00.00uur en dat moesten we vieren:) cocktails in overvloed, Latijns-Amerikaanse muziek, taart en er werd gedanst!!.. De volgende dag was niet heel anders en kan ik met een lach op mn gezicht terugkijken naar m'n verjaardag :)

Semuc champey

Hier draaide alles om de belachelijk mooie gekleurde baden in een rivier. Ik kan het niet eens beschrijven hoe mooi het was dus dat mag je zelf bekijken op de foto.. We sliepen in een hostel in de jungle, niks anders dan natuur om ons heen! Heeerlijk. Al was de luchtvochtigheid wel verschrikkelijk, het was een prachtig plekje.

Flores

Laatste plek in Guatemala. Anoek is na Semuc haar eigen weg gegaan en ik en Kevin hadden nog 2 dagen in Flores. Ook een plekje aan een meer, maar vooral bekend om de ruïnes Tikal. Hier hebben we lang rondgewandeld en ruïnes beklommen en verder gerelaxed aan het meer:)

Vandaag zat ik zenuwachtig in de bus richting Cancun Mexico.. Waarom? Leonie is vanavond aangekomen en blijft 2 weken 😁 😁

1. Anoekspa:
    22 september 2019
    Sanne, prachtige omgeving. Haast net zo mooi als omgeving Kleinwalsertal/ Obersdorf. Geniet nog een tijd.
  2. Jacquelien:
    22 september 2019
    Wauw lieve Sanne, wat ontzettend mooi en nog steeds fijn om te lezen!
  3. José:
    24 september 2019
    Heel veel plezier met Leo :-) Lekker genieten samen!!
    Liefss😘