Mexico!

16 november 2019 - Puebla, Mexico

Ik ben geëindigd bij Merida, daar raakte ik er weer aan gewend dat Leonie weer in NL was en ik nog ongeveer 3 maanden mag genieten van Mexico:)

Vanuit Merida ben ik samen met Celine (Zwitserse) naar Palenque gegaan, met een nachtbus. Palenque is een plek in de jungle, met geweldig mooie ruïnes. Hier hadden we een heeeerlijk hostel in de jungle met een zwembadje. Een paar dagen genoten van de jungle, een prachtige waterval en de ruïnes was heerlijk! Daarna besloten om off the beaten track te gaan met Celine, Metzabok heette de plek. 2uurtjes van Palenque, geen toeristen, minidorpje met 1 straat en een mooi meer! Hier kwamen we in een kamer terecht, naast het huis van de familie die het verhuurde. We werden uitgenodigd voor een verjaardag, hadden ontbijt bij de familie in huis.. Heerlijk mengen met de locals! Erg leuk.

Nog steeds met Celine ben ik daarna naar San Cristobal de la casas gegaan, een pittoresk dorpje in de bergen. Op 2200meter hoogte, dus het was koud!!!

Hier besloten om er nog een week Spaanse lessen in te gooien.. Na een weekend vol met feestjes begon 't, weer 3uur per dag en huiswerk! Pfoe pittig kan ik je vertellen, maar ook weer erg leuk en goed! Het was heel fijn deze week om een ritme te hebben en me thuis te voelen in dit stadje. Het voelde ook gek om weg te gaan, maar het was tijd voor het feest van het jaar! Dia de muertos, de dag van de doden, 1 keer per jaar is er een week feest om de overleden mensen te eren. In Mexico doen ze dat door vooral te feesten en het leven van de overleden mensen te vieren! Hoe dit gebeurd is misschien raar voor de gemiddelde Westerse mens.. Maar eigenlijk is het idee super mooi. De families, vrienden gaan naar het graf en drinken drank, eten en spelen muziek! Het is een feest op de begraafplaats, als toerist is het dan ook heel normaal om hier ook rond te lopen en zelfs af en toe en shotje drank mee te drinken met de families.. Ja het klinkt raar, zoals ik zei.. Maar als je er tussen in staat voelt het super! 5dagen feesten in Oaxaca, de plek waar dia de muertos het grootst wordt gevierd. Dat hebben we geweten, parades, verkleedpartijen, schminkfestijnen.. Alles hebben we meegemaakt!

Na Oaxaca zijn Anoek en ik samen naar San jose del pacifico gegaan, een bergdorpje richting de pacifische kust. Met een uitzicht, wow!! Meer hoef ik er niet over te zeggen. Geweldig.

En nu ben ik al anderhalve week aan het strand.. Wat een feestje:) eerst ben ik 5 dagen in Mazunte geweest, een hippie dorpje met hele mooie stranden en nu in Puerto Escondido, iets groter maar nog steeds relax en iets meer stranden en mogelijkheden! Het was een heerlijke anderhalve week maar gister heb ik het strand verlaten voor een klein dorpje vlak bij Mexico stad. Er zijn nog een paar plekken die ik wil bezoeken.. Maar merk de laatste anderhalve maand dat ik vooral langer blijf plakken op een plek, daar volop van geniet en pas doorga als ik er klaar voor ben.. Zo ga ik ook vooral de komende weken nog door met reizen. Want jaaaaaa het is wel bijna voorbij kan ik zeggen.. Nog iets meer dan 5 weken en ik sta op Nederlandse bodem! Kan het nog niet bevatten, maar stiekem kijk ik er ook naar uit natuurlijk om iedereen weer te zien!!

1. Papa:
    16 november 2019
    Mooi verhaal weer meisie en wat een mooie foto’s geniet er nog maar van de laatste 5 weken ik kijk er erg naar uit om je weer te zien naar zo’n lange tijd. doe voorzichtig en tot snel.
  2. Ria:
    16 november 2019
    Geweldig weer om te lezen, ook al krijgen we natuurlijk al heel veel mee tijdens appen en bellen. De laatste weken, zal voor jou raar zijn natuurlijk maar ik ben heel blij dat het nu af te tellen is, al moet ik eerlijk zeggen dat het jaar omgevlogen is. Geniet nog van het laatste deel van je reis. Heeeeeeele dikke kus mama.
  3. Leonie:
    16 november 2019
    Loooovee it! Heerlijke foto's weer maar het is ook wel weer nodig dat je terug komt, we hebben veel te doen! Kus!
  4. Nancy satter:
    16 november 2019
    Wat een prachtige verhalen en foto's. We genieten er elke keer weer van.
    Hele fijne weken gewenst en veel liefs uit het koude Nederland.
  5. Harrie en Annelies:
    17 november 2019
    Wat een mooi verhaal weer over je reis door Mexico! En wat heb je veel beleefd het afgelopen jaar ! Hele mooie weken nog en tot gauw,liefs Harrie en Annelies