Nicaragua 😊

6 juli 2019 - Balgüe, Nicaragua

Het laatste wat ik schreef was dat we bijna Costa Rica gingen verlaten.. Het heeft toch nog iets langer geduurd voor we de grens over zijn gegaan. Hoe duur het land ook is.. en hoe weinig cultuur, van de natuur word je niet zat in Costa Rica! We hebben nog 2x een auto moeten huren, omdat openbaar vervoer onmogelijk is. Costa Rica blijkt achteraf toch echt niet zo een backpacker land dan ik in eerste instantie had verwacht. Het is meer een gezinnen en mensen op leeftijd(om het maar netjes te zeggen;)) land.. En een auto huren is eigenlijk wat iedereen doet! De cheap ass reizigers skippen veel en haasten zich eigenlijk het land door. Nu zijn wij ook zeker geen luxe reizigers, maar toch is het gelukt om veel te zien van Costa Rica op een redelijk te betalen manier!

Toch was ik aan het eind vooral klaar met de hoge prijzen en toe aan Nicaragua:) in Costa Rica hebben Anoek en ik besloten een tijdje (onbepaald hoe lang) alleen te gaan reizen.. Om ook dat mee te maken. Het leuke is we gaan dezelfde kant op dus we zullen elkaar vaak tegenkomen en kunnen dan even afspreken! We zijn samen de grens over gegaan en het eerste kustplaatsje nog samen gedaan.. Onze laatste dag samen was een leuke 'afsluiter', het was Sunday Funday! Wat houdt dat in.. Feesten in verschillende hostels met zwembaden.. Dansen, spelletjes en gezelligheid!

Maandag is Anoek vertrokken naar Granada en ben ik nog 1dagje gebleven.. De dag erna ben ik naar Ometepe eiland gegaan, een eiland in een groot meer met 2vulkanen. Heel mooi en fijne sfeer. Hier zit ik in een totaal ander hostel dan normaal. Het is een permacultuur hostel. Zelfvoorzienend midden in de natuur. Heel tof! Wat hier leuk is, is dat alle reizigers die hier zitten gelijk met elkaar optrekken,wat het heel gezellig maakt! Hier ben ik nu 4dagen.. Iedere dag is er 2x yoga en veel andere activiteiten. Dus elke ochtend ben ik braaf om 7uur bij de yogales, die anderhalf uur duurt.. En verder heb ik lekker gemointainbiked, gekanood op het meer.. Een tour over het hele land van het hostel gehad wat erg interessant was.. Zou leuk zijn als het lukt om ook wat meer zelfvoorzienend te zijn als ik terug ben in NL:)

Al met al lijkt Nicaragua een heel fijn land om doorheen te reizen. De lokale mensen zijn erg aardig en blij met toeristen na alles wat er vorig jaar gebeurd is met protesten. En na Panama en Costa Rica weer cultuur!! En weer veel meer Spaans praten en beetje bij beetje steeds beter leren.. Dat wordt een projectje in Nicaragua, Spaanse lessen. Erg veel zin in!

1. Ria:
    6 juli 2019
    Altijd geweldig om je verhalen te lezen. 😘mama
  2. Harrie en Annelies:
    7 juli 2019
    Hoi Sanne, Wat een mooi verhaal weer om te lezen en prachtige foto s!
    Je zit in een groot avontuur ,fijn dat het goed met je gaat en geniet van alles!
    Liefs van ons
  3. Tessa Hop:
    7 juli 2019
    Gewoon even de groetjes via deze weg... Wat maak je toch een hoop mee, super! Geniet!