De weg naar deze nieuwe trip; Centraal Amerika

25 januari 2019 - Dalfsen, Nederland

Juni 2016, ik herinner het me als de dag van gister. Anoek en ik lagen op het strand op vakantie.. we hadden het over reizen en wisten beide dat we zeker nog niet reismoe zijn..

En zo begon het idee.. we maakten een deal, voor we 30 zijn gaan we samen reizen voor langere tijd! Centraal Amerika is het plan.. en starten in Colombia. Iedere maand zetten we geld opzij voor deze trip, ik maakte zelfs een spaarrekening aan die de naam 'Centraal Amerika' kreeg. Deze deal hield in, wat er ook gebeurd, hoe ons leven er ook uit ziet over een paar jaar..we GAAN..en minimaal voor 4 maanden.

Juli 2018, 2 jaar later en de datum is er! Januari 2019 mogen we, jeeeej!! Ticket geboekt naar Colombia..
Het plan: van Colombia richting Panama en de rest van Centraal Amerika tot en met Mexico. Geen einddatum, alle tijd van de wereld en dat minimum van 4 maanden is ietsieee uitgebreid;).

En zo begonnen de voorbereidingen in de laatste maanden tot aan de reis. Laatste maanden werken, laatste maanden in mijn appartement. Half december was de eerste grote verandering, ik ging verhuizen.. voor de laatste maand even overbruggen bij de parents, na 9 jaar terug naar Dalfsen! Toen begon het aftellen echt wel.. nog een klein maandje werken, dingen regelen voor de reis.. maar gelukkig had ik er alle tijd voor. Inmiddels is het nog maar minder dan een week voor we gaan. Afscheid genomen van mijn werk en in alle rust wennen aan het idee dat ik niet weet wanneer de reis zal eindigen.. Een heel relax en fijn gevoel, alle vrijheid! Aan de andere kant soms een wat onrustig gevoel, niet wetende hoe en wat..

Na mijn laatste werkdag staat elke dag in het teken van 'afscheid nemen', of hoe ik het tegen iedereen zeg.. 'tot snel!'. Besefmomentjes zijn er steeds vaker, vooral toen mijn lieve vriendinnen een verrassingsfeestje hadden georganiseerd. Maar ik ben er ook vooral heel erg klaar voor en heb super veel zin om de reis te starten!!

En tijdens deze (hoop ik) mooie reis zal ik proberen op deze blog het reisleven proberen te beschrijven..

1. Leonie:
    25 januari 2019
    Goede start met bloggen! Ik ga jou volgen my darling!
  2. Ria:
    25 januari 2019
    Stoere dochter, ga je missen, maar ik gun je deze reis, deze manier van leven. liefs mama
  3. Papa:
    26 januari 2019
    Lieve dochter ik vind het het ook ontzettend stoer van je dat je dit avontuur aangaat en je hart volgt.
    Ik ben trots op je, ik ga je ontzettend missen Meisie. Liefs papa.
  4. Amber:
    26 januari 2019
    Wat een geweldige reacties! Op naar het avontuur lief. Ik kijk uit naar je verhalen!
  5. Tessa Hop:
    28 januari 2019
    Juuuuuj! Geweldig dat jullie gaan, zo stoer :) leuk dat we je kunnen volgen via deze weg.