Tijd voor een nieuw land!

19 april 2019 - Cartagena, Colombia

Colombia:

Wat heb ik van je genoten!! Nu is het tijd voor een nieuw land, nieuwe avonturen en nieuwe verhalen!

De laatste maand in Colombia is er weer genoeg gebeurd en is het eigenlijk allemaal niet te verwoorden of uit te leggen. In dit reizigersleven zou ik elke dag wel een blog kunnen schrijven over de geuren, kleuren, geluiden en mensen.. Ik raad vooral iedereen aan dit land zelf te komen ontdekken:)

Oke terug in de tijd, ik zal over ieder plekje een klein hoogtepuntje beschrijven.. na lost city zijn we verder het binnenland ingegaan.

Minca: een bergdorpje.. Waar wij dachten na 4dagen wandelen nog wel een wandeldag erachteraan konden plakken. Onze benen dachten daar anders over.. Haha maar hier kwamen we aan bij de grootste hangmat van Colombia met een prachtuitzicht!

San gil: adrenalinestad van Colombia.. Hier mochten we ons weer voelen als een vogel:) heel fijn! Boven de prachtige bergen paragliden.. En wat super schattige dorpjes bezocht, waaronder 1 waar wie is de mol ook is geweest. (ondertussen zijn we al op veel plekken geweest die op tv te zien waren, heel leuk om te zien!)

Villa de Leyva: meest authentieke dorpje van Colombia(zeggen de Colombianen). Met het grootste plein van het land!

Jardín: opnieuw een schattig dorpje, waar we voor het eerst een terrassencultuur meemaakten sinds we in Colombia zijn. Heerlijk! Vooral veel oude vrouwtjes en mannen(met cowboyhoed) die de hele dag koffie drinken en verder niets hoeven. Dit dorpje ligt midden in de bergen(zoals zoveel dorpjes hier) en had de leukste gondel tocht die je je kan bedenken. Hij was maar 25jaar oud, maar zag er minstens 100jaar oud uit.. Het was bijna een gondel waar we onszelf vooruit moesten trekken haha.

Medellin: de stad die vooral bekend is om de drugswereld.. Maar ook vooral heel ontwikkeld is, veel toeristen zijn en je soms bijna het gevoel hebt in de westerse wereld rond te lopen. In Medellin mochten wij bij een Colombiaans stelletje verblijven(juan en juliana) , we hadden hun ontmoet tijdens de lost city. Dit was erg leuk, de local experience. Zij hebben ons meegenomen naar verschillende plekken. Waaronder ooit de gevaarlijkste wijk, (in de pablo escobar tijd) comune 13, nog steeds voel je hier heel erg de 'gangstersfeer'. Maar nu is het compleet veilig en een toeristentrek met veel graffity..

Guatape: klein dorpje 2uur bij Medellín vandaan. Waar piedra de peñol is, een grote rotsformatie uit het niets die we konden beklimmen. Verder is het leuke aan dit dorpje dat letterlijk elk huisje de onderkant beschilderd heeft met allerlei verschillende tekeningen. Dat maakt een dorpje nog is gezellig!

Cartagena: onze laatste plek.. Hier was het té warm om overdag iets te kunnen doen... Dus eigenlijk zag elke dag er hetzelfde uit, liggen bij het zwembad, boekje lezen en 's avonds de stad in. Vanuit hier zijn we ook naar isla baru geweest, bij de rosario Islands. Waar we 2daagjes hebben vertoefd aan en op het water. Heerlijke afsluiter voor we vanacht op de catamaran gaan naar Panama! 30 tot 40 uur op open zee varen en dan 3dagen langs de sanblas eilanden hoppen. Niet vervelend:)

1. José:
    19 april 2019
    Hele goede en mooie reis op de catamaran gewenst samen. Genieten!!
    Dikke kus!
  2. Harrie en Annelies:
    22 april 2019
    Mooi reisverhaal weer en prachtige foto s! Lekker blijven genieten!