Honduras & El Salvador

3 september 2019 - Antigua, Guatemala

2 landen in een maand! Wat gaat het ineens snel.. Ik ben alweer in Guatemala!

Honduras is een land wat niet percee als heel veilig bekend staat.. Veel reizigers slaan het over en veel is er ook niet te doen voor toeristen. Toch wilde ik naar de eilanden van Honduras om mijn duikbrevet te halen! Zo gezegd, zo gedaan.. Ik ontmoette een mede reizigster die ook naar de eilanden wilde dus samen konden we deze reis afleggen. De busreis duurde 2dagen..met een overnachting in de hoofdstad. Over het algemeen zijn de hoofdsteden het minst veilig..wat ik vooral merkte was dat alle huizen, winkels, gebouwen zijn afgewerkt met tralies.. Niemand kan zomaar ergens naar binnen. Ook op straat lopen veel politiemannen en legermannetjes rond met gigantische geweren. Dan voel je toch wel dat er dingen gebeuren in dit land die niet heel prettig zijn.. Maar als toerist hoef je niet zo bang te zijn. Alles wat gaande is gebeurd tussen de lokale mensen en naar toeristen is iedereen heel aardig en hulpzaam.

Op de eilanden merk je niks van de onrust in het vaste land, hele relaxte sfeer.. Hier heb ik bijna een week doorgebracht. 4dagen duikcursus plus nog wat extra duiken:) en wat was het leuk! Eerst theorie, minder.. Maar vanaf dag 2 het water in, allerlei oefeningen doen die je moet kunnen onder water..om vervolgens de diepe zee in te gaan, opzoek naar het mooie onder water leven:) Genieten geblazen!

Na de eilanden moest ik weer een reis van 2dagen maken om in El Salvador te komen.. Het kan ook zeker allemaal veel makkelijker, want er rijden ook vaak shuttlebusjes tussen plekken.. Alleen is dit super duur dus kies ik toch altijd maar weer voor de langere reis in de lokale bus met de lokale beleving:)

In El Salvador heb ik 2 weken doorgebracht, het kleinste land van Latijns Amerika.. Na een week kwam ik Anoek weer tegen en zijn we samen verder gegaan. Het was een heerlijk land met heerlijke mensen! Toeristen zijn hier nog ver te zoeken dus de lokale mensen kennen het nog niet zo.. Dat maakt de ervaring toch weer heel anders! Ik heb genoten van leuke dorpjes, vulkanen, natuur en veeel souvenirsmarktjes:) waar ik ben ik bang een kleine verslaving heb voor schattige portomonneetjes haha..

Zie de prachtige foto's van deze 2 landen! Nu is Kevin (een vriend uit Zwitserland) op bezoek en reizen we 2,5 week met z'n 3en door Guatemala 😊!

1. Tessa Hop:
    4 september 2019
    Gaaf Sanne! Duiken lijkt me zo mooi daar. Wat zit er in die boterhamzakjes met rietje? ( iel)
    Xxxxxxx
  2. Harrie en Annelies:
    4 september 2019
    Hoi Sanne,
    Het blijven mooie foto 's en leuke verhalen om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
    Fijn dat het goed met je gaat en dat een vriend nu gezellig met jullie meereist!
    Veel plezier samen op jullie verdere reis!
    Liefs Harrie en Annelies
  3. Nancy satter:
    7 september 2019
    Elke keer weer is het een feestje als we wat van jou horen.
    Wat een prachtige dingen maak je mee, gaaf hoor.
    Liefs uit Dalfsen