Spaans! 📓

7 augustus 2019 - Tegucigalpa, Honduras

Alweer een verhaaltje!!

Ik heb de afgelopen anderhalve week in Leon doorgebracht. Dit was behoorlijk afzien aangezien het in Leon aanvoelt alsof het 60graden is. Niet te doen!! Kan niet gezond zijn om de hele dag zweet druppels all over te hebben haha fijn weetje dacht ik zo..

Maar de grootste reden dat ik hier ben blijven plakken was voor de Spaanse lessen! Na een half jaar m'n brein niet gebruikt te hebben was dit wel even goed denk ik 😉

Ik kwam aan net voor het weekend, dus startte de lessen op maandag. Anoek was ook in Leon voor een paar dagen, samen zaten we in een super leuk hostel wat toevallig Nederlandse eigenaren heeft. Vooral een heel gezellig hostel met genoeg te doen! De eerste dag was dan ook gelijk een groot feest met een feest bus en 4 locaties. Erg gezellig!

Zondag was een dag om me mentaal voor te bereiden op de week. Elke dag van 9.00-12.00uur les.. De eerste dag was ik na de 3uur behoorlijk kapot en had ik ook nog huiswerk! Pfoe dit ging zwaar worden.. Mijn hele week bestond dan ook uit 3uur les, eten, oefenen, slapen, oefenen, oefenen, oefenen en huiswerk maken.. Geen sociale activiteiten voor mij deze week. Het was zo erg dat de mensen die in het hostel werkten me af en toe wegtrokken uit de boeken en ik iets anders van ze moest doen haha er werd in ieder geval goed voor me gezorgd. Het leuke is dat iedereen dan weet dat je Spaanse lessen hebt dus iedereen ook met me ging oefenen. 's ochtends bij het ontbijt was er altijd een super lief Nicaraguaans vrouwtje die schoonmaakt in het hostel en even een gesprekje aanknoopte. Zo mocht ik ook met de rest van de medewerkers van het hostel niet in het Engels praten maar moest alles in het Spaans! De week heeft me zeker geholpen.. Ik ben er nog lang niet, maar wie weet de komende tijd nog wat lesjes en blijven oefenen praat ik vloeiend Spaans als ik terug ben in NL 😊

Na deze week leren en oefenen was ik toe aan wat natuur.. Met Leanne (in Leon ontmoet) bedacht om een vulkaan te beklimmen. We werden gewaarschuwd dat dit een hele zware klim ging zijn.. Maar dat leek ons wel wat! Vol goeie moed begonnen we zaterdagochtend. We wisten dat we veel zelf moest sjouwen, maar toen we de tassen eenmaal klaar hadden wisten we niet meer zo goed waarom we dit ook alweer wilden doen haha. Om jullie een idee te geven wat we moesten tillen: - 6liter water - tent - slaapzak - slaapmat - eten voor 4maaltijden - wat kleding. Dit kwam wel neer op een tas van 10kilo, pfoe dat heb ik geweten! Maar zoals altijd was ook deze hike weer alles waard... Zie de foto's dan snap je het 😍

Na deze mooie ervaring ben ik vandaag de grens overgegaan naar Honduras. Nieuw land, nieuwe avonturen! Ik ben er klaar voor... En ondertussen doe ik nog steeds elke dag een beetje Spaans🤓

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tessa Hop:
    7 augustus 2019
    Wauw! Ziet er super uit. Lekker bezig met je Spaans! Succes sanne 😘
  2. José:
    7 augustus 2019
    Hola Guapa!
    Hablo sólo un poco de Español ;-)
    Te extraño!! No puedo esperar a verte.
    Un besazo enorme 😘