Het 4x4 avontuur

9 juni 2019 - San José, Costa Rica

Het is een tijd geleden dat ik iets geschreven heb! De tijd vliegt hier aan de andere kant van de wereld..

We zijn inmiddels alweer een tijd in Costa Rica,wat een ander land weer!! Onwerkelijk hoe groen en vol met prachtige dieren dit land zit.

Even terug in de tijd.. Bocas del Toro was een plek waar we wat langer bleven plakken, het sfeertje was heerlijk, de zon scheen elke dag en er waren gezellige feestjes. Daarna de grens over, dit ging makkelijker dan gedacht gelukkig.. Stempeltje stond zo in ons paspoort! Eerste plek Puerto viejo en Cahuita national park. Heerlijk met fietsje langs stranden fietsen door geweldig landschap.. En wandelen door de jungle met brulapen, een luiaard, leguanen en nog veel meer!

Het regenseizoen is nu echt begonnen, dus af en toe worden we verrast door een heerlijke plensbui.. Maar alsnog super warm en veel zonneschijn:)

Na Cahuita hadden we nog wat dagen te overbruggen tot we onze 4x4auto op konden halen.. We besloten naar Tortuguero np te gaan. Een plek waar je alleen met boot kan komen.. Een mini amazone. En dat was het!! Geweldige plek, rivieren, jungle, strand.. Dieren, dieren en nog meer dieren:)

En toen was het tijd voor ons avontuur.. We keken er allebei naar uit! Aangekomen bij Nomad, waar we de auto hadden gehuurd.. Werden we blij ontvangen en gelijk zagen we dat de auto die wij hadden gekozen(de kleinste en goedkoopste) er niet stond.. Wat bleek: we kregen een upgrade!!! En wat voor 1..van small naar large. 5persoons monster kan ik wel zeggen. We werden er een beetje bang van haha. Maar stoer als we zijn gingen we het bakbeest maar is even bekijken. Uitlegje en routeoptie later reden we de poort uit. Opweg naar de 1ste bestemming!

Wat was het een geweldig avontuur met onze 4x4. We zijn de eerste 3dagen langs de pacifische kust gereden.. Stranden gezien, een waterval en het heerlijke was, zomaar ergens even de auto neerzetten, luifeltje uit, stoeltjes en tafeltje en klaar voor lunch! Zo hebben we veel kunnen zien. Na 3dagen waren we dichtbij Corcovado np, waar we 1 nacht midden in de wildernis hebben geslapen.. Wat later bleek op een stukje land van een boer (die 's avonds met 4man en machettes maar even kwam checken of mensen z'n koeien niet aant stelen waren haha... Nee het waren 2onschuldige meisjes die gewoon 1 nachtje wilden slapen hier..boer blij, wij blij.. Helemaal top!). Daarna 2nachten in drake Bay, op een plekje wat letterlijk voor het politiebureautje van het dorpje was.. Veiliger kon niet! Hele aardige politiemannen die af en toe even kwamen buurten en we konden hun water gebruiken. Perfect! Corcovado np in gegaan, wat weer een walhalla aan dieren en groen was :). En vervolgens op naar de volgende plek, weer een strandplekje..en via de enige weg die door het binnenland loopt rustig terug naar de hoofdstad. Dit was even heel anders, midden in de bergen, op hoogte waar het ineens koud was! We sliepen 1 nacht op cerro de la muerte (dan denk je met die naam (berg van de dood) dat je daar beter niet kan komen.. Maar het was prachtig! Wel op 3400meter hoogte.. Nou dat hebben we geweten. In onze tent op het dak alles dicht, 3dekens,veel kleding en windbeschermers later kregen we onszelf warm. De volgende dag door naar de koffiegebieden.. Daar was het moeilijk om een slaapplek te vinden in de natuur, na veel mensen gevraagd te hebben en iedereen die zoo lief en hulpzaam was werden we naar een plekje gebracht in een tuin bij een huis wat alleen nog gebruikt wordt voor cursussen.. We mochten de douche en de wc gebruiken, kregen sleutels.. Zoveel vertrouwen, wat een top mensen!!

De laatste dag rijden we naar 2vulkanen..we kunnen slapen aan de voet van een vulkaan. Nou dit was me een rit, dwars door de koffievelden, dat je denkt 'is dit een weg? Hmm nouja laten we maar gewoon doorgaan en hopen dat de auto het aankan'.. En ja hoor deze auto trotseert alles! Eenmaal aangekomen was het ook hier frisjes, maar prachtig.

Het waren 10 dagen vol avontuur, we hebben op plekken gereden wat zonder 4x4 nooit mogelijk was geweest, door rivieren, over bergpaadjes, stenen, modder.. In 1 woord geweldig!

Nu gaat ons avontuur weer verder met de lokale bussen en hostels.. We zullen nog even in Costa Rica blijven en dan rustig aan de grens over naar Nicaragua:)

1. Ria:
    9 juni 2019
    Wat geweldig zeg. En wat fijn om te lezen dat jullie het zo veilig vinden, en dat de mensen zo behulpzaam zijn. To hoor. Op naar het volgende land. Dikke kus mama.😘😘😘
  2. Loes:
    10 juni 2019
    Wat een avontuur!!!!mooi dat jullie zo genieten!!
    En wat een mooie foto,s!!
    Groetjes Larry en Loes