Vulkaanhike, Salsa en de hoogste palmbomen ter wereld.

26 februari 2019 - Salento, Colombia

Mijn vorige blog ben ik geëindigd in San Agustin, een heerlijke plek! Van daar gingen we naar Popayan, meer als tussenstop, want over het stadje zelf hadden we niet veel leuks gehoord.. En dit klopte, veel was er niet te doen. Maar na wat socializen hoorden we dat er een vulkaan hike te doen was en je kon eindigen boven op de krater! Je kon zelfs slapen in een blokhut bij het beginpunt. Nadat we dit gehoord hadden waren we gelijk om.. (eigenlijk hadden we onze backpack al weer klaar staan om verder richting Cali te reizen.. Maar het fijne is, alle tijd, niks staat vast, dus kunnen we onze 'plannen' het laatste moment nog veranderen:) zo gezegd zo gedaan! Tasje gepakt voor 2nachten blokhut, andere tas achtergelaten in het hostel en hups richting de bus terminal. 3uur later waren we in onze blokhut, in de kou! Op 3300meter hoogte.. Vuurtje maken en boekje lezen, heerlijk. Volgende ochtend zouden we rond 6uur gaan lopen met een gids, om tot de top van 4650meter! te komen.. Pfoe wat een klim, mijn longen hebben het geweten. Maar oh wat mooi!! Omgeving waar je u tegen zegt. Smiddags mocht ons lichaam relaxen in een thermal bad en wederom vuurtje maken voor de kou. Een avontuur was het zeker!

Daarna ging onze reis alsnog verder naar Cali, de salsa hoofdstad van de wereld, en ik kan je vertellen.. Salsa is geweldig!! We zaten in een voor ons doen 'luxe' hostel. Zwembad, barretje.. Veel toeristen. Cali zelf is niet bepaald mooi, vooral gewoon een grote stad. Dus overdag bestond vooral uit liggen aan het zwembad en eten:).. Savonds kwam het hostel en de stad in leven en werd er gedanst!! Wij hadden in Bogota al een lesje Salsa meegepakt.. Dus kende ik wat basisstappen en kon ik dit gelukkig een beetje gebruiken in de clubs haha. In de salsa clubs gaat het er heel anders aan toe dan in elke club die ik gewend ben.

'iedereen staat op de dansvloer, mannen tikken vrouwen aan.. De manier om iemand uit te nodigen tot dansen. Weigeren hoort er niet bij. Je danst 1 lied samen en bedankt elkaar voor het dansen om vervolgens door een andere man uitgenodigd te worden. Jong, oud.. Iedereen doet mee. Geweldig!! Zo ben je de hele avond salsa pasjes aan het dansen met verschillende mensen'

Van Cali weer de natuur in, wat toch het fijnste is. Salento is de bestemming. Hier is een hele bekende wandeling waar iedere reiziger op afkomt. De hoogste palmbomen ter wereld. Je wandelt 6uur door het gebied en komt de mooiste plaatjes tegen. Helaas wel met heeeel veel andere toeristen om ons heen,gelukkig is het prachtig.. Wat de vele toeristen weer goed maakt. We blijven nog een tijdje in Salento om lekker te genieten van de omgeving! Hierna zullen we naar het noorden gaan, totaal niet logisch in de route.. Maar hier wordt carnaval na Rio de Janeiro het grootst gevierd in de wereld.. Dit leek ons wel heel gaaf om mee te maken! Daarna zullen we dan weer kijken hoe we terugkomen in de buurt van salento.. Een busrit van 20uur staat ons in ieder geval te wachten om in het noorden te komen.. Dat wordt pittig! Maar ook weer een ervaring:)

1. Papa:
    26 februari 2019
    Mooi verhaal weer meisie en wat een klim man, maar vast de moeite waard.
    Ga door met je mooi verhalen en pas goed op elkaar Kus.
  2. Loes:
    26 februari 2019
    Gezellige blokhut zo ,met dat vuurtje!!
    Ook mooie foto,s!!👍
  3. Jacquelien:
    26 februari 2019
    Wauw Sanne!! Het klinkt allemaal geweldig!! Wat goed dat jullie je gevoel volgen en doen wat op dat moment het beste bij jullie past! Ook heel fijn om je blogs te lezen!