De prachtige natuur van Colombia😊

15 februari 2019 - San AgustĂ­n, Colombia

Van de grote stad naar de kleine woestijn, door naar de jungle, watervallen, bergen en nog meer bergen:) Dat is hoe het er so far uitziet. En wat is het allemaal mooi!! Om in de Tatacoa woestijn te komen mochten we met een bus van Bogota naar Neiva, daar overstappen op een kleine truck achtige auto (colectivo noemen ze het hier). Om vervolgens in Villavieja in een tuktuk te stappen en in de prachtige woestijn uit te komen. Daar hebben we 2nachten geslapen en waren er mooie wandelingen door Tatacoa. Vanuit Tatacoa naar Mocoa(jungle-omgeving) hetzelfde verhaal, tuktuk-colectivo-bus.. Duurde ongeveer 12uur met het tempo hoe ze hier rijden en de heeeele slechte wegen! Om je een idee te geven, over 125km deden we 5å6 uur.. Wij mogen wel gezegend zijn met het feit dat wij geen last hebben van wagenziekte.. Spontaan zou ik dat bijna krijgen hier met alle hobbels, gaten en bochten! Dan denk je jeej een stukje rechtdoor, maar dan moeten er 60 gaten in de weg worden ontweken.. Haha maar ondertussen kunnen we wel enorm genieten van de omgeving waar we doorheen rijden, dat maakt alles goed:)

Dichtbij Mocoa sliepen we midden in de natuur, vanwaar we meerdere wandelingen konden maken naar mooie watervallen. 1wandeling was bijna een soort obstakelrun.. Manman onder bomen door, met de voeten compleet wegzakken in modder, aan een touw van rotsen af klimmen..maar super gaaf!

Van Mocoa gingen we naar San Agustin, heel leuk, gezellig stadje!! En wat kwamen we in een super relaxed en gezellig hostel terecht :) dakterrasje met hangmatten, leuke mensen.. Perfecte plek! Hier zijn we dan ook langer gebleven dan vooraf bedacht.. Mooie wandelingen, prachtige bergen en stukje archeologie/geschiedenis. Ook hebben we hier in een hangmat gelegen boven een 300meter hoogte klif!! Woww wat een ervaring.. Ziplinen met een hangmat om m'n nek naar het midden van de lijn.. Precies boven de giga afgrond. Daar hangmatje ophangen, wat ook nog niet makkelijk was, jezelf erin hijsen en 'chillen' maar.. Biertje erbij, geweldig!!

'Wat ook grappig is'

Anoek en ik hadden thuis al bedacht dat we wilden sporten tijdens het reizen..we kwamen op het idee om elke dag 7minute workout te doen. Tot nu toe gelukt! En in ons hostel in San Agustin hadden we 2 mensen die in het hostel werkten die mee wilden doen.. Die vonden het zo leuk, volgende dag weer! Inmiddels was iedereen in het hostel er van op de hoogte en stonden we met 9 man te sporten haha en waren wij soort van de instructrices.. hilarisch!! Wie weet is dit onze roeping en krijgen we dit in meer hostels voor elkaar:D

Alweer genoeg meegemaakt in 2weken tijd!! We reizen rustig aan door naar het noorden.

Zie ook de foto's!

1. Amber:
    16 februari 2019
    Geweldig om te lezen! Wat een prachtige avonturen😍 jullie zijn binnen no-time topfit!! Geniet ervan leukies
  2. Ria:
    16 februari 2019
    Super verhaal weer sanne, mooi om te lezen😘
  3. Kelly:
    Toooooop!!!!!
  4. Harrie en Annelies:
    16 februari 2019
    Leuk om te lezen,jullie mooie avonturen !
    groetjes Harrie en Annelies
  5. Tessa Hop: